سبد خرید

03132348500 | info@kalalap.com

حساب کاربری

ورود | ثبت نام

ورود | ثبت

قیمت سخت افزار و لپ تاپ

قیمت سخت افزار و لپ تاپ تا 20 روز دیگر «کاهش می‌یابد»؟

قیمت سخت افزار و لپ تاپ

آن‌طور که رئیس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید، تا 20 روز دیگر و با آغاز ترخیص سفارش‌ها از گمرک; قیمت قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر کالاهای IT کاهش پیدا می‌کند. جزئیات را در ادامه با ما همراه باشید.

به گفته محمد فرجی، قیمت‌های نجومی فعلی در نتیجه بسته بودن سایت ثبت سفارش; در پی حمایت از تولید داخل بوده است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به ممنوعیت فله‌ای واردات سخت افزار به بهانه وجود نمونه داخلی، از نمایش خطای امکان تولید داخل در زمان ثبت سفارش گفت.

البته رئیس اتحادیه فناوران رایانه مدعی شده قیمت‌های فعلی حاصل عملکرد اعضای این صنف نیست; به ادعای فرجی، افزایش قیمت‌ها ناشی از خالی شدن انبارها و عدم واردات طی چند ماه اخیر بوده است; وی مدعی شده فروشندگان در این شرایط ناچار هستند کالاها را از فروشنده‌های دیگر تأمین کنند; و همین واسطه گری منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

کاهش قیمت سخت افزار و لپ تاپ

در عین حال رئیس اتحادیه فناوران رایانه راه برای افزایش قیمت‌ها یا دست کم حفظ قیمت های فعلی باز گذاشت و با اشاره به خارج شدن برخی گروه‌های کالایی از لیست کالاهای مشمول ارز نیمایی، محاسبه قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز آزاد را در شکل گیری قیمت های فعلی موثر دانست. در همین حال فرجی وعده داد: حداقل تا ۲۰ روز آینده با ترخیص کالاها از گمرک و توزیع آن در بازار با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود و امیدواریم همکاران با این مسئله هیجانی برخورد نکنند.

قیمت سخت افزار و لپ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با غیرواقعی خواندن قیمت‌های اعلام شده برای لپ تاپ در بازار  گفت; توجه شود که قیمت لپ تاپ‌ها با توجه به مدل و برند متفاوت هستند، اما افزایش قیمت‌ها در کل فقط در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید کاهش قیمت لپ تاپ، قطعات کامپیوتر و ملزومات IT عملی می‌شود یا بهانه‌هایی چون عدم تخصیص ارز نمایی مانع از آن خواهد شد.

 

 

src

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *